Ana içeriğe atla

Hastanın iki namazı cem’ etmesi caiz olur mu?

Allah’a hamd olsun,

Evet, iki namazı cem’ etmesi (birlikte kılması) caizdir. Öğlen ve ikindi namazını, akşam ve yatsı namazını cem’ edebilir. İster cem’ i takdim (birinci namaz vaktinde kılar), ister cem’i te’hir yapar (ikinci namaz vaktinde kılar). Hastalık yüzünden oluşan bu meşakkat, iki namazı cem’ etmeyi mübah kılan sebeplerdendir. Nitekim Rasulullah Sallallahu Aleyhi Vesellem istihaza yani adet dönemi dışında da kanaması olan kadınlara iki namazı cem’ etmesine ruhsat vermiştir. (Ebu Davud 287, Tirmizi 128,)

Şüphesiz istihaza da bir hastalıktır. İmam Ahmed, hastanın iki namazı cem’ etmesi ile ilgili şöyle delil getirmiştir: “Hastalık yolculuktan daha meşakkatli bir durumdur” ayrıca İmam Ahmed güneş batımından sonra hacamat yapmış, akşam yemeğini yemiş daha sonra akşam ve yatsı namazını cem’ etmiştir.” (Keşşaf el Kina’ 5/2)

Uyarı:

İki namazı cem’ edilmesine ruhsat verilen kişi, namazları kısaltmadan kılmalıdır. Çünkü namazı kısaltma ruhsatı, sadece yolculara verilmiştir. Hastalık nedeniyle cem’ ederken namazları kısaltma düşüncesi tamamen yanlış bir düşüncedir.

Şeyhulislam İbn Teymiye Rahimehullah şöyle dedi: Namazı kısaltmanın tek sebebi yolculuktur. Yolculuk dışında namazı kısaltmak caiz değildir. Namazları cem’ etmenin sebebi ise ihtiyaç ve özürdür. Bunun üzerine kişi ihtiyaç duyduğunda yolculukta, yağmurda, hastalıkta vb. sebeplerden dolayı namazları cem’ edebilir. Çünkü amaç zorluğun ümmetten kaldırılmasıdır. (Mecmu el fetava 22/293)

Tüm Müslüman hastalarına yüce Allah’tan şifa verilmesini diler ve onlara sabır, rıza ve hayırlar rızıklandırılmasını temenni ederiz.

En iyisini Allah bilir.

İslamqa.info

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Eşlerin aile içi sırları ifşa etmeleri ve bu konudaki kriterler

Allah’a hamd olsun, Şüphesiz eşler arasında olan cinsel ilişkinin sırlarını ifşa etmek, yasaklanmıştır. Zira Ebu Said el Hudri Radiyallahu anhu’dan rivayet edildiğine göre Rasulullah Sallallahu aleyhi vesellem şöyle demiştir: “Kıyamet gününde Allah katında insanların en şerlisi; eşi ile birlikte yaşadığı cinsel ilişkiyi ifşa edendir” Muslim/1437                          İmam Nevevi Rahimehullah şöyle dedi: Bu hadisten anlaşıldığına göre; insanın kendi eşiyle meydana gelen cinsel ilişkiyi, ilişki detaylarını, eşler arasında meydana gelen eylem, söz vb. davranışları ifşa etmek caiz değildir. Muslim sahihi şerhi 9/10 Ancak konu hakkında şer’i bir hükmü açıklamak, eşler arasında ki tartışmayı sonlandırmak vb. amaçlar için açıklamak caizdir. Bununla birlikle söz konusu eylemi ima ederek açıklamak mümkünse daha evladır. Detaya girmeden genelleme ve umumi...

Tebük Seferinden Geri Kalanlar:

Tebük Seferinden Geri Kalanlar: Hz. Peygamber (s.a.) Medine'ye girince, ilk önce Mescide gidip orada iki rekât namaz kıldı. Sonra herkesle beraber oturdu. Tebük seferine gitme yip geri kalan seksen küsur kişi Rasûlullah'a (s.a.) gelip mazeretlerini arzet - meye ve özürlerini yemin ederek teyide başladılar. Rasûlullah (s.a.)» onların dış görünüşlerine bakarak özürlerini kabul etti, kendileri için istiğfarda bu-lunup kalplerindeki gerçek durumlarını Allah'a havale etti. O sırada Kâ'b b. Mâlik, Allah Rasûlü'ne (s.a.) geldi. Selâm ve rince Rasûlullah (s.a.) kızgın bir şekilde tebessüm edip: "Buraya gel!" dedi. Kâ'b şöyle anlatıyor: Gittim, önüne oturdum. Bana dedi ki: "Niçin geri kaldın?. Sen beni desteklemek üzere Aka be'de bîat etmemiş miydin?*' "Evet. Allah'a yemin olsun ki ben, şu anda senden başka kimin yanına otursam ileri süreceğim mazeretlerle onu ikna edip gazabından kurtulacağımı zannederim. Çünkü münakaşa etmeyi bilir...

Yüzlerce Kitap Ve Makale Oku İndir

Yüzlerce txt formatında Kitap ve makale indir Yüzlerce pdf formatında Kitap ve makale indir Chm formatında Kitap ve makale indir Hadis kitapları oku indir Arapça ders notları oku indir Epub formatında kitap ve makale oku indir