Ana içeriğe atla

Yüce Allah dört şeyi eliyle yaratmıştır

Allah’a hamd olsun,
Yüce Allah, bize haber verdiği gibi Adem aleyhisselam’ı özel olarak eliyle yaratmıştır. Onun dışında canlı bir varlığı eliyle yaratmamıştır. Nitekim yüce Allah şöyle buyurdu: “Allah, “Ey İblis! Ellerimle yarattığıma saygı ile eğilmekten seni ne alıkoydu? Büyüklük mü tasladın, yoksa üstünlerden mi oldun?” dedi.” Sad/75
Şefaat hadisinde ise peygamberimiz şöyle dedi: “       
“Ben mahşer günü insanların efendisi olacağım. Bunun neden olduğunu biliyor musunuz? Allah evvel zamandan ahir zamana kadar meydana gelen tüm insanları toplar. Gözetici ve dâvetçi olan Allah, onları gözetir ve işitir. Güneş onlara yaklaştırılır. Halka güç yetiremeyecekleri ve tahammül gösteremeyecekleri bir tasa gelir ve şiddetli bir sıkıntı basar. İnsanlar birbirlerine, ‘Sizin içinde bulunduğunuz durumun nereye ulaştığını görmüyor musunuz? Rabbinize sizin için şefaat edecek bir kimseye bakmayacak mısınız?’ derler. Halkın bir kısmı bir kısmına:
‘Babanız Âdem aleyhisselam’a danışın! derler. Mahşer halkı Âdem’e gelir:
‘Ey Âdem! Sen bütün insanlığın babasısın. Allah seni eliyle yarattı. Ve sana ruhundan üfledi. Meleklere emretti de hepsi sana secde ettiler. Ve seni Cennetine koydu. Rabbine bizim için şefaatte bulunmaz mısın? Bizim halimizi ve sıkıntımızı görmüyor musun?’ derler.
Âdem aleyhisselam: ‘Rabbim; bu gün, benzeri görülmemiş, bundan sonra da görülmeyecek derecede gazaplıdır! O beni Cennette bir ağaçtan yemeyi yasaklamıştı da ben isyan etmiştim. Ben bu gün nefsimi kurtarabilecek miyim? Siz benden başkasına gidiniz, Nuh’a gidiniz’ der. Mahşer halkı Nuh aleyhisselam’a varırlar: ……..” Buhari 3340- Muslim 194
İmam Daremi Rahimehullah şöyle dedi: “Allah, Adem dışında canlı bir varlığı eliyle yaratmamıştır. Bu nedenle ondan bahsederek üstünlüğünü ve özelliğini vurgulamıştır.” Nakd Daremi ala al marisi s. 64
İbn Ömer Radiyallahu anhu’dan rivayet edildiğine şöyle demiştir: “ Yüce Allah dört şeyi eliyle yaratmıştır: Arş, kalem, aden ve Adem. Daha sonra kainata “ol” demiştir oluvermiştir. (Daremi, Lakai, Acuri)
Daremi hasen bir sened aracılığıyla tabiinlerden olan Meysera Ebi Salih Mevla Kenede’den şöle dediği aktarılmıştır: “Yüce Allah üç şey hariç kimseye dokunmamıştır: Ademi eliyle yarattı, Tevrat’ı eliyle yazdı, Aden cennetini eliyle dikti”. Nakd Daremi s. 99
Yüce Allah şu dört şeyi eliyle yaratmıştır: Arş, Kalem, Aden cenneti ve Adem. Ancak diğer varlıklar “ol” kelimesiyle yaratılmıştır.
İkincisi: Ruh ise, şüphesiz Allah hem Ademe hem de ondan sonra gelen tüm insanlara üflemiştir. Ruh yaratılmıştır Allah teşrif ve yüceltme amacıyla isnat edilmiştir.
Yüce Allah Adem aleyhisselam hakkında şöyle dedi: Hani Rabbin meleklere, “Ben kuru bir çamurdan, şekillendirilmiş balçıktan bir insan yaratacağım. Onu düzenleyip içine ruhumdan üflediğim zaman, onun için hemen saygı ile eğilin” demişti. Hicr/29
İsa aleyhisselam hakkında şöyle dedi: “Ey Kitab ehli! Dininizde sınırları aşmayın ve Allah hakkında ancak hakkı söyleyin. Meryem oğlu İsa Mesih, ancak Allah’ın peygamberi, Meryem’e ulaştırdığı (emriyle onda var ettiği) kelimesi ve kendisinden bir ruhtur. Öyleyse Allah’a ve peygamberlerine iman edin, “(Allah) üçtür” demeyin. Kendi iyiliğiniz için buna son verin. Allah, ancak bir tek ilâhtır. O, çocuk sahibi olmaktan uzaktır. Göklerdeki her şey, yerdeki her şey O’nundur. Vekil olarak Allah yeter.” Nisa/171
Bu konuda daha detaylı bilgi için (50774) nolu sorunun cevabına bakınız.
En iyisini Allah bilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Eşlerin aile içi sırları ifşa etmeleri ve bu konudaki kriterler

Allah’a hamd olsun, Şüphesiz eşler arasında olan cinsel ilişkinin sırlarını ifşa etmek, yasaklanmıştır. Zira Ebu Said el Hudri Radiyallahu anhu’dan rivayet edildiğine göre Rasulullah Sallallahu aleyhi vesellem şöyle demiştir: “Kıyamet gününde Allah katında insanların en şerlisi; eşi ile birlikte yaşadığı cinsel ilişkiyi ifşa edendir” Muslim/1437                          İmam Nevevi Rahimehullah şöyle dedi: Bu hadisten anlaşıldığına göre; insanın kendi eşiyle meydana gelen cinsel ilişkiyi, ilişki detaylarını, eşler arasında meydana gelen eylem, söz vb. davranışları ifşa etmek caiz değildir. Muslim sahihi şerhi 9/10 Ancak konu hakkında şer’i bir hükmü açıklamak, eşler arasında ki tartışmayı sonlandırmak vb. amaçlar için açıklamak caizdir. Bununla birlikle söz konusu eylemi ima ederek açıklamak mümkünse daha evladır. Detaya girmeden genelleme ve umumi...

Tebük Seferinden Geri Kalanlar:

Tebük Seferinden Geri Kalanlar: Hz. Peygamber (s.a.) Medine'ye girince, ilk önce Mescide gidip orada iki rekât namaz kıldı. Sonra herkesle beraber oturdu. Tebük seferine gitme yip geri kalan seksen küsur kişi Rasûlullah'a (s.a.) gelip mazeretlerini arzet - meye ve özürlerini yemin ederek teyide başladılar. Rasûlullah (s.a.)» onların dış görünüşlerine bakarak özürlerini kabul etti, kendileri için istiğfarda bu-lunup kalplerindeki gerçek durumlarını Allah'a havale etti. O sırada Kâ'b b. Mâlik, Allah Rasûlü'ne (s.a.) geldi. Selâm ve rince Rasûlullah (s.a.) kızgın bir şekilde tebessüm edip: "Buraya gel!" dedi. Kâ'b şöyle anlatıyor: Gittim, önüne oturdum. Bana dedi ki: "Niçin geri kaldın?. Sen beni desteklemek üzere Aka be'de bîat etmemiş miydin?*' "Evet. Allah'a yemin olsun ki ben, şu anda senden başka kimin yanına otursam ileri süreceğim mazeretlerle onu ikna edip gazabından kurtulacağımı zannederim. Çünkü münakaşa etmeyi bilir...

Yüzlerce Kitap Ve Makale Oku İndir

Yüzlerce txt formatında Kitap ve makale indir Yüzlerce pdf formatında Kitap ve makale indir Chm formatında Kitap ve makale indir Hadis kitapları oku indir Arapça ders notları oku indir Epub formatında kitap ve makale oku indir