Ana içeriğe atla

Arabalara sigorta yaptırmanın haram olduğunu duydum, ancak İngiltere’de bu işlem yasal olarak zorunlu olduğu için caiz olur mu?

Allah’a hamd olsun,
Ticari sigorta, tüm şekilleriyle haramdır. Çünkü bu işlem; aldanma, kumar ve faiz üzerine kuruludur. Eksilme ve çoğalma ihtimaline sahip bir mali işlemdir. Bu konu, (8889)(130761) ve (205100nolu soruların cevaplarında açıklanmıştır.
Daimi Fetva Kurulu’nun 15/246 nolu fetvalarında Ticari sigorta, aşağıdaki nedenlerden dolayı haram olduğu kanaatına varılmıştır:
  1. Ticari sigorta sözleşmesi aldanma içeren potansiyel karşılıklı mali sözleşmelerindendir. Çünkü sigorta yaptıran, sözleşme esnasında ne kadar alacağı veya vereceğini bilmez. Belki bir iki taksit öder sonra kaza olur, böylece sigortacı söz verdiği tutarı öder. Belki de hiç kaza olmaz, müşteri tüm taksitleri öder ve bir şey almaz. Aynı şekilde sigorta müşterisi, her sözleşme başına tam olarak ne kadar vereceğini veya alacağını bilmez. Oysa Rasulullah Sallallahu aleyhi vesellem aldanma olan alışverişten sakındırmıştır.
  2. Ticari sigorta sözleşmeleri, kumar çeşitlerinden bir çeşittir. Çünkü karşılıklı mal üzerinde risk bulunuyor. zira suç işlemeden veya buna sebep olmadan ceza ödemek var. Ayrıca karşılıksız veya denk olmayan bir karşılığa karşı kazanç vardır. Sigorta müşterisi bir taksit ödedikten sonra kaza meydana gelebilir, sigorta şirketi, üstlendiği tüm parayı vermek zorunda kalır. Belki de hiç kaza olmaz böylece sigorta müşterisi tüm taksitleri ödemek zorunda kalır. Şayet bu konuda belirsizlik varsa kumar hükmünde olur. Yüce Allah şöyle buyurmaktadır: “Ey iman edenler! (Aklı örten) içki (ve benzeri şeyler), kumar, dikili taşlar ve fal okları ancak, şeytan işi birer pisliktir. Onlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.” Maide/90
  3. Ticari sigorta sözleşmeleri, fazlalık ve ertelenmiş faizi içerir.  Şayet sigorta şirketi, müşteriye veya varislerine müşterinin ödediği paradan fazla bir şey öderse fazlalık faizi olur.  Bununla beraber sigortacı, bu parayı müşteriye sözleşmeden sonra vermektedir. Böylece ertelemeli faiz olur. Şayet sigorta şirketi sadece aldığı kadarıyla verirse sadece ertelemeli faiz olur. Her ikisi de Kur’an, sünnet ve icma’ya göre haramdır.  (Daimi Fetva Kurulu)
Fakat araç sigortaya zorlanan kimse ona günah yoktur. Ama bu durum sigortanın caiz olduğunu ifade etmez. Çünkü haram olan bir akittir günah ise zorlayan kimsenin üzerindedir.
Bu nedenle gençlerin yükünü hafifletse dahi kazanç amacıyla sigortacılık işinde çalışmanız caiz değildir. Çünkü sözleşme haram olduğu için ondan kazanç elde etmek de caiz değildir. Özellikle faiz içermesi bakımından sakınılması gereken bir iştir.
Bu bağlamda Cabir Radiyallahu anhu şöyle dedi: Rasulullah Sallallahu aleyhi vesellem Faiz yiyen, yediren, yazan, şahitlik yapanları lanetlemiş ve hepsi eşittirler demiştir. “ Muslim /1598
Bu hadis, faize yardım etmenin ne kadar büyük günah olduğunu göstermektedir.
En iyisini Allah bilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Eşlerin aile içi sırları ifşa etmeleri ve bu konudaki kriterler

Allah’a hamd olsun, Şüphesiz eşler arasında olan cinsel ilişkinin sırlarını ifşa etmek, yasaklanmıştır. Zira Ebu Said el Hudri Radiyallahu anhu’dan rivayet edildiğine göre Rasulullah Sallallahu aleyhi vesellem şöyle demiştir: “Kıyamet gününde Allah katında insanların en şerlisi; eşi ile birlikte yaşadığı cinsel ilişkiyi ifşa edendir” Muslim/1437                          İmam Nevevi Rahimehullah şöyle dedi: Bu hadisten anlaşıldığına göre; insanın kendi eşiyle meydana gelen cinsel ilişkiyi, ilişki detaylarını, eşler arasında meydana gelen eylem, söz vb. davranışları ifşa etmek caiz değildir. Muslim sahihi şerhi 9/10 Ancak konu hakkında şer’i bir hükmü açıklamak, eşler arasında ki tartışmayı sonlandırmak vb. amaçlar için açıklamak caizdir. Bununla birlikle söz konusu eylemi ima ederek açıklamak mümkünse daha evladır. Detaya girmeden genelleme ve umumi...

Tebük Seferinden Geri Kalanlar:

Tebük Seferinden Geri Kalanlar: Hz. Peygamber (s.a.) Medine'ye girince, ilk önce Mescide gidip orada iki rekât namaz kıldı. Sonra herkesle beraber oturdu. Tebük seferine gitme yip geri kalan seksen küsur kişi Rasûlullah'a (s.a.) gelip mazeretlerini arzet - meye ve özürlerini yemin ederek teyide başladılar. Rasûlullah (s.a.)» onların dış görünüşlerine bakarak özürlerini kabul etti, kendileri için istiğfarda bu-lunup kalplerindeki gerçek durumlarını Allah'a havale etti. O sırada Kâ'b b. Mâlik, Allah Rasûlü'ne (s.a.) geldi. Selâm ve rince Rasûlullah (s.a.) kızgın bir şekilde tebessüm edip: "Buraya gel!" dedi. Kâ'b şöyle anlatıyor: Gittim, önüne oturdum. Bana dedi ki: "Niçin geri kaldın?. Sen beni desteklemek üzere Aka be'de bîat etmemiş miydin?*' "Evet. Allah'a yemin olsun ki ben, şu anda senden başka kimin yanına otursam ileri süreceğim mazeretlerle onu ikna edip gazabından kurtulacağımı zannederim. Çünkü münakaşa etmeyi bilir...

Yüzlerce Kitap Ve Makale Oku İndir

Yüzlerce txt formatında Kitap ve makale indir Yüzlerce pdf formatında Kitap ve makale indir Chm formatında Kitap ve makale indir Hadis kitapları oku indir Arapça ders notları oku indir Epub formatında kitap ve makale oku indir