Ana içeriğe atla

Kadının, süslenmek amacıyla saçını kestirmesi

Allah’a hamd olsun,
Birincisi: Alimler, aşağıdaki durumlarda kadının saçını kestirmesi haram olduğunu söylemişlerdir:
1-Kendini yabancılara açıyorsa
2-Saçını kestirmesinden amaç kafir veya fasıklara benzemek ise
3-Erkeklere benzeyecek şekilde saçını kestirmesi.
4-Onun saçını yabancı bir erkek kesecekse,
5- Kocasının izni olmadan bunu yaparsa.
Şüphesiz bu hususlarda haram oluşunun sebebi ve hikmeti açıktır.
İkincisi:     
Şayet kadının amacı eşine süslenmesi ve ona güzel gözükmesi ise, veya uzun saçın bakımından kurtulmak ise veya değişik makul ve mübah nedenlerden dolayı kestiriyorsa bu durumda alimlerin tercihli görüşüne göre günah yoktur. Çünkü adetlerin genel hükmü, haram olduğuna dair bir delil olmadığı takdirde mubahtır.
Zira şeriatta kadının saçını kestirmesine haram kılan hiçbir delil yoktur. Oysa caiz olduğuna dair delil bulunmaktadır.  Ebu seleme bin Abdurrahman Rahimehullah şöyle dedi: “ Rasulullah Sallallahu aleyhi vesellem’in hanımları saçları omuzlara değecek şekilde keserlerdi” (Muslim/320),
İmam Nevevi Rahimehullah şöyle dedi: bu hadiste kadınların saçlarını hafifletmesinin caiz olduğuna dair delil bulunmaktadır. (Şerh Muslim 5/4)
Şeyh İbn Useymin Rahimehullah şöyle dedi: “Bazı alimler, kadının kendi saçını kestirmesini mekruh görmüşler. Bazı alimler de haram görmüşler diğerleri de mübah görmüşlerdir. Bu konuda ihtilaf olduğuna göre Kur’an ve Sünnete dönmek gerekir. Bu güne dek kadının saçını kestirmesinin haram olduğuna dair bir delil görmedim. Buna binaen asıl olan mübah olmasıdır. Bu konuda adete bakılır. Eski zamanlarda kadınlar saçlarını uzatır ve saçın uzunluğuyla övünürdü, sadece şer’i bir ihtiyaç durumunda keserdi. Ancak şimdi durum değişti, saçı kestirmenin haram olduğunu söyleyen görüş, zayıf bir görüştür. Mekruh olması konusu ise ise araştırılması gereken bir konudur. Fakat mübah olmasını söylemek usule en yakın görüştür. Nitekim Muslim sahihinde: Rasulullah Sallallahu aleyhi vesellem’in vefatından sonra hanımları saçlarını omuza kadar kestirirlerdi” rivayet edilmiştir.
Ancak kadın saçını erkeklere benzeyecek şekilde kestirirse haram olur. Çünkü Rasulullah Sallallahu aleyhi vesellem kendini erkeklere benzeten kadınları lanetlemiştir.
Aynı şekilde kafirlere benzer şekilde saçını kestirirse haram olur. “Çünkü her ki kendini bir topluma benzetirse onlardan olur.”
Şayet kadın, kendini erkeklere benzetmeden veya kafirlere benzetmeden saçını hafif bir şekilde kestirirse bu durumda sakınca yoktur. (Fetava Nur ala Derb)
Daha detaylı bilgi için (1192) ، (13248) ، (13744)nolu soruların cevabına bakınız.
Üçüncüsü:
Kadının saçı, kıyamet gününde ona örtü olacağına dair bir delil bulunmamaktadır. İlim ehlinden de böyle bir görüş bulamadık. Böyle bir sözün doğruluğundan emin olmadan inanmak veya aktarmak sakıncalıdır.
En iyisini Allah bilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Eşlerin aile içi sırları ifşa etmeleri ve bu konudaki kriterler

Allah’a hamd olsun, Şüphesiz eşler arasında olan cinsel ilişkinin sırlarını ifşa etmek, yasaklanmıştır. Zira Ebu Said el Hudri Radiyallahu anhu’dan rivayet edildiğine göre Rasulullah Sallallahu aleyhi vesellem şöyle demiştir: “Kıyamet gününde Allah katında insanların en şerlisi; eşi ile birlikte yaşadığı cinsel ilişkiyi ifşa edendir” Muslim/1437                          İmam Nevevi Rahimehullah şöyle dedi: Bu hadisten anlaşıldığına göre; insanın kendi eşiyle meydana gelen cinsel ilişkiyi, ilişki detaylarını, eşler arasında meydana gelen eylem, söz vb. davranışları ifşa etmek caiz değildir. Muslim sahihi şerhi 9/10 Ancak konu hakkında şer’i bir hükmü açıklamak, eşler arasında ki tartışmayı sonlandırmak vb. amaçlar için açıklamak caizdir. Bununla birlikle söz konusu eylemi ima ederek açıklamak mümkünse daha evladır. Detaya girmeden genelleme ve umumi...

Tebük Seferinden Geri Kalanlar:

Tebük Seferinden Geri Kalanlar: Hz. Peygamber (s.a.) Medine'ye girince, ilk önce Mescide gidip orada iki rekât namaz kıldı. Sonra herkesle beraber oturdu. Tebük seferine gitme yip geri kalan seksen küsur kişi Rasûlullah'a (s.a.) gelip mazeretlerini arzet - meye ve özürlerini yemin ederek teyide başladılar. Rasûlullah (s.a.)» onların dış görünüşlerine bakarak özürlerini kabul etti, kendileri için istiğfarda bu-lunup kalplerindeki gerçek durumlarını Allah'a havale etti. O sırada Kâ'b b. Mâlik, Allah Rasûlü'ne (s.a.) geldi. Selâm ve rince Rasûlullah (s.a.) kızgın bir şekilde tebessüm edip: "Buraya gel!" dedi. Kâ'b şöyle anlatıyor: Gittim, önüne oturdum. Bana dedi ki: "Niçin geri kaldın?. Sen beni desteklemek üzere Aka be'de bîat etmemiş miydin?*' "Evet. Allah'a yemin olsun ki ben, şu anda senden başka kimin yanına otursam ileri süreceğim mazeretlerle onu ikna edip gazabından kurtulacağımı zannederim. Çünkü münakaşa etmeyi bilir...

Yüzlerce Kitap Ve Makale Oku İndir

Yüzlerce txt formatında Kitap ve makale indir Yüzlerce pdf formatında Kitap ve makale indir Chm formatında Kitap ve makale indir Hadis kitapları oku indir Arapça ders notları oku indir Epub formatında kitap ve makale oku indir