Ana içeriğe atla

İSLÂM'DA MEDENÎ EVLİLİĞİN HÜKMÜ


İSLÂM'DA MEDENÎ EVLİLİĞİN HÜKMÜ

İslâm'da medenî evliliğin hükmü câiz midir?

Cevap metni:

Hamd, yalnızca Allah'adır.


İslâm'da evliliğin rükünleri ve şartları vardır.Bu rükünler ve şartlar bulunduğu takdirde evlilik sahihtir (geçerlidir). Evliliğin rüknü: Îcab ve kabuldür.


Îcab: kadının velisinin: Falancayı veya kızımı veyahut da kız kardeşimi sana eş olarak verdim, demesidir.


Kabul ise; kızı isteyen kimsenin: Falancayı eş (zevce) olarak kabul ettim, demesidir.


Nikâhın şartları: Karı-kocanın tayin edilmesi (belirtilmesi), karı-kocanın rızâsının alınması, nikâhta (nikâh akdinde) veli veya vekilin olması, müslümanlardan adâletli iki şâhidin bulunmasıdır.


Nitekim Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- bu konuda şöyle buyurmuştur:

"Velinin izni olmaksızın nikâh olmaz." ( Ebu Dâvud; hadis no: 2085. Tirmizî; hadis no: 1101. İbn-i Mâce; hadis no: 1881.Ebu Musa el-Eş'arî'den -Allah ondan râzı olsun- rivâyet etmişlerdir. Elbânî "Sahîh-i Tirmizî"de hadisin sahih olduğunu belirtmiştir.)


İmran b. Husayn ve Âişe'nin -Allah ikisinden de râzı olsun- rivâyet ettikleri hadisin lafzı şöyledir:

"Velinin izni ve iki adâletli şâhit olmaksızın nikâh olmaz." ( Beyhakî. Elbânî "Sahîhu'l-Câmi'; hadis no: 7557'de hadisin sahih olduğunu belirtmiştir.)


Bazı âlimler, ilân olduğu takdirde nikâh akdinde iki adâletli şâhidin bulunmasına gerek yoktur, demişlerdir.


Beşerî mahkelemerde yapılan medenî evliliğe gelince, eğer bundan evliliğin belgelendirilmesi ve tescil edilmesi kastedilmiş ise, bu durum, hakların korunması ve oyun oynanmaması için istenen ve arzulan bir şeydir.


Yok eğer bunda nikâhın şartları oluşmuyor veya bu durum, boşanma ile ilgili bâtıl şeyleri gerektiriyorsa, bu takdirde bu işe yeltenmek, câiz değildir. Ancak bu olmadan nikâhın belgelendirilmesi mümkün olmuyorsa veya insan buna mecbur ise, bu takdirde (Avrupa'daki) İslâm merkezlerinin birinde dînen geçerli olan olan nikâh akdi yapılır.Sonra da beşerî mahkemede medenî evlilik akdi yapılır. Bu arada iki taraf arasında herhangi bir anlaşmazlık halinde, hüküm verilmesi için şeriata dönülmesi ve nikâh töreninin, bazı ülkelerde nikâhla birlikte yapılan bâtıl törenlerden uzak olması gerekir.


Batı ülkelerinde yaşayan müslümanların, nikâh işlerini, medenî evlilik bürosuna başvurmaya gerek kalmadan, o ülkelerde bulunan İslâm merkezlerinde resmî olarak kaydettirmeye çalışmaları gerekir.


Yine de en iyisini Allah Teâlâ bilir.

islamqa.info

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Eşlerin aile içi sırları ifşa etmeleri ve bu konudaki kriterler

Allah’a hamd olsun, Şüphesiz eşler arasında olan cinsel ilişkinin sırlarını ifşa etmek, yasaklanmıştır. Zira Ebu Said el Hudri Radiyallahu anhu’dan rivayet edildiğine göre Rasulullah Sallallahu aleyhi vesellem şöyle demiştir: “Kıyamet gününde Allah katında insanların en şerlisi; eşi ile birlikte yaşadığı cinsel ilişkiyi ifşa edendir” Muslim/1437                          İmam Nevevi Rahimehullah şöyle dedi: Bu hadisten anlaşıldığına göre; insanın kendi eşiyle meydana gelen cinsel ilişkiyi, ilişki detaylarını, eşler arasında meydana gelen eylem, söz vb. davranışları ifşa etmek caiz değildir. Muslim sahihi şerhi 9/10 Ancak konu hakkında şer’i bir hükmü açıklamak, eşler arasında ki tartışmayı sonlandırmak vb. amaçlar için açıklamak caizdir. Bununla birlikle söz konusu eylemi ima ederek açıklamak mümkünse daha evladır. Detaya girmeden genelleme ve umumi...

Tebük Seferinden Geri Kalanlar:

Tebük Seferinden Geri Kalanlar: Hz. Peygamber (s.a.) Medine'ye girince, ilk önce Mescide gidip orada iki rekât namaz kıldı. Sonra herkesle beraber oturdu. Tebük seferine gitme yip geri kalan seksen küsur kişi Rasûlullah'a (s.a.) gelip mazeretlerini arzet - meye ve özürlerini yemin ederek teyide başladılar. Rasûlullah (s.a.)» onların dış görünüşlerine bakarak özürlerini kabul etti, kendileri için istiğfarda bu-lunup kalplerindeki gerçek durumlarını Allah'a havale etti. O sırada Kâ'b b. Mâlik, Allah Rasûlü'ne (s.a.) geldi. Selâm ve rince Rasûlullah (s.a.) kızgın bir şekilde tebessüm edip: "Buraya gel!" dedi. Kâ'b şöyle anlatıyor: Gittim, önüne oturdum. Bana dedi ki: "Niçin geri kaldın?. Sen beni desteklemek üzere Aka be'de bîat etmemiş miydin?*' "Evet. Allah'a yemin olsun ki ben, şu anda senden başka kimin yanına otursam ileri süreceğim mazeretlerle onu ikna edip gazabından kurtulacağımı zannederim. Çünkü münakaşa etmeyi bilir...

Yüzlerce Kitap Ve Makale Oku İndir

Yüzlerce txt formatında Kitap ve makale indir Yüzlerce pdf formatında Kitap ve makale indir Chm formatında Kitap ve makale indir Hadis kitapları oku indir Arapça ders notları oku indir Epub formatında kitap ve makale oku indir