Ana içeriğe atla

Sevgi ve haram olan ilişkilerin arasındaki fark

Sevgi ve haram olan ilişkilerin arasındaki fark



Ben 24 yaşında bir bayanım, buluşma rendavuları olmaksızın temiz ve saf bir sevgi ile temiz ve dindar birisini sevdim, evlilikle söz verdi, durumu zor olduğu için benim onu beklememi istedi. Benimle birden fazla iletişim kurdu, ancak ben ondan beni aramamasını istedim, çünkü bu durumdan razı değildim, bununla birlikte onu seviyorum. Fakat ben sevginin yanlış bir yolda gittiğini fark ettim. Görüşümü kabul etti ve saygı gösterdi. Zaman zaman internetten mesajlar gönderiyor. Bir yıldan beri bu şekilde iletişim halindeyiz. Ancak onun sıkıntıları bulunmaktadır. Bu şahsın ailesinide tanıyorum hatta benim ailem ile onun ailesi ile sağlam ilişkileri var.. Ben onu Allah için sevdiğime inanıyorum ki oda aynı duyguları paylaşıyor. Ancak sorun beni istemeye gelenler oluyor hatta sayıları sekize ulaştı ancak ben her defasında reddediyorum çünkü onu bekleyeceğime söz vermiştim. Şimdi benim yaptığım helal mı haram mı? ben kararsızım. 
Ben aynı zamanda farzları, sünnetleri kılan bir kişiyim, gece namazınıda kılarım. Sevaplarımın kaybolmasından korkuyorum bu durumda ne yapmam gerekir. Saf temiz sevgi haram mı? benim sevgim helal mı haram mı?

Published Date: 2018-03-27

Allah’a hamd olsun,

Öncelikle size başarılar ve mutluluklar dilerim, sizin gibi iffet ve temizliğe dikkat eden genç kızların çoğalmasını yüce Allah’tan dileriz. Nitekim insanlar söz konusu duygusal ilişkilerde çok gevşek davrandıkları için Allah’ın sınırlarını çiğnemiş durumdadırlar, daha sonra haramlara dalmış ve sonra Allah onları okuduğumuz ve duyduğumuz belalarla imtihan etmiştir. Zira bu olaylarda her Müslüman için hatta her akıllı insan ibret vardır.

Unutmamak gerekir ki iki cinsin arasındaki mesajlaşma ve iletişim fitne kapısıdır. Bu konuda şeytan tuzağına düşmemek için şeriat bu konulardan çokça sakındırmıştır. Hatta Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem bir gencin bir kıza baktığını görünce bakmaması için onun başını çevirmiştir. Sonra Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle dedi: “Bir erkek genç ve bir kız genç gördüm şeytandan emin olamadım” [1]

Bu nedenle bu gençle iletişimi kestiğin için doğrusunu yaptın, umarız mesajlaşma da kesilir. Çünkü mesajlaşmak zamanımızda fesadın en büyük kapıları sayılmaktadır. Bu konu daha önceden  (34841) ve (45668) nolu soruların cevaplarında açıklanmıştır.

Anlattıklarımız erkek veya kadının evlenmek istediğine meyletmesinin haram olduğunun anlamına gelmez. Sevgi kalp ile ilgili bir duygudur. Bilinen veya bilinmeyen bir sebeple kişinin kalbine atılır. Ancak bu sevgi haram olan birliktelik, konuşma ve bakışmadan dolayı meydana gelmişse o zaman bu sevgi de haram olur. Fakat eski bir tanışma, akrabalık ve kişinin hakkında duyduklarından dolayı sevmişse Allah’ın çizdiği sınırlar aşılmadığı müddetçe böyle bir sevgide sakınca yoktur.

İbn Kayyım rahimehullah şöyle dedi: “Şayet aşk yasak olmayan bir sebepten dolayı oluşursa aşk sahibi suçlanmaz. Örnek olarak eşine ve cariyesine aşık olan kimse ayrıldığı halde aşık olursa bu durumda kişi suçlanmaz.  Aynı şekilde aniden görüp gözünü çeviren kimseye aşık olursa, çünkü bu istem dışı aşk kalbine girmiş olur.”[2]

Şeyh İbn Useymin rahimehullah şöyle dedi: “Bir adam, ahlak ve ilim sahibi bir kadın hakkında bir şeyler duyar onunla evlenmeyi arzular. Aynı şekilde bir kadın ilim ve ahlak sahibi bir erkek hakkında duyumlar alan kadın onu arzular. Bunda sakınca yoktur. Ancak iki sevgili arasında gayri meşru iletişim bela sebebidir. Gayri meşru yollarla erkek kadınla, kadın erkekle iletişim kuramaz. Doğru olan şu ki erkek kadın velisine haber verir ve evlenmek istediğini belirtir. Veya kadın erkeğin ailesine haber verir ve evlenmek istediğini söyler. Aynen Ömer radiyallahu anhu kızı Hafsa için yaptığı gibi zira Ebu bekir ve Osman’a arzetmiştir.

Fakat kadının direk olarak erkekle iletişim kurması fitne sebebidir.[3]

Bu gençle mesajlaşmayı bırakmanı tavsiye ederiz. Şayet genç geçekten seninle evlenmek istiyorsa seni velinden istemesini söyle, maddi sorunları veya başka sorunları engel olarak göstermesin. Allah dilerse işler kolaylaşır. Her kim az ile kanaat getirirse Allah onu kendi fazlından zenginleştirir. En azından şeri bir akit yapılması için seni istemeye gelsin. Gerçek evlilik gecikse bile sorun değildir. Ama bu şekilde evliliği beklemen doğru değil. Ayrıca şeriata, vakia ve tecrübeye göre bu şekilde mesajlaşarak devam etmeniz yanlıştır ve günahlara kapı açmaktadır. Şunu kesin bir şekilde bilin ki mutluluğa ancak Allah’ın emirlerini yerine getirerek erirsin. Haram yollara ihtiyaç duymadan Mubah yollar sana yeterlidir. Ancak biz kendimize daraltıyoruz şeytanda bizi daha da daraltıyor.

Evlilikte gecikmeniz size çok büyük zararı vardır. Belki yaşınız ilerler ve o gencin durumu düzelmez, böylece ne onunla evlenirsin nede başkasıyla, evliliği geciktirmekten sakın, geciktirmenin sadece zararı vardır. Unutmayınız ki belki sana evlilik için gelenlerden biri o gençten daha dindardır. Kim bilir belki sizin aranızda ki sevgi o gençle olan sevgiden daha büyük bir sevgi olacaktır.

En iyisini Allah bilir.

[1] Tirmizi, 885, Elbani hasen demiştir.

[2] Ravadatul muhibbin 147

[3] Likaat el bab el meftuh 26 soru no: 13

İslam Soru-Cevap Sitesi

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Eşlerin aile içi sırları ifşa etmeleri ve bu konudaki kriterler

Allah’a hamd olsun, Şüphesiz eşler arasında olan cinsel ilişkinin sırlarını ifşa etmek, yasaklanmıştır. Zira Ebu Said el Hudri Radiyallahu anhu’dan rivayet edildiğine göre Rasulullah Sallallahu aleyhi vesellem şöyle demiştir: “Kıyamet gününde Allah katında insanların en şerlisi; eşi ile birlikte yaşadığı cinsel ilişkiyi ifşa edendir” Muslim/1437                          İmam Nevevi Rahimehullah şöyle dedi: Bu hadisten anlaşıldığına göre; insanın kendi eşiyle meydana gelen cinsel ilişkiyi, ilişki detaylarını, eşler arasında meydana gelen eylem, söz vb. davranışları ifşa etmek caiz değildir. Muslim sahihi şerhi 9/10 Ancak konu hakkında şer’i bir hükmü açıklamak, eşler arasında ki tartışmayı sonlandırmak vb. amaçlar için açıklamak caizdir. Bununla birlikle söz konusu eylemi ima ederek açıklamak mümkünse daha evladır. Detaya girmeden genelleme ve umumi...

Tebük Seferinden Geri Kalanlar:

Tebük Seferinden Geri Kalanlar: Hz. Peygamber (s.a.) Medine'ye girince, ilk önce Mescide gidip orada iki rekât namaz kıldı. Sonra herkesle beraber oturdu. Tebük seferine gitme yip geri kalan seksen küsur kişi Rasûlullah'a (s.a.) gelip mazeretlerini arzet - meye ve özürlerini yemin ederek teyide başladılar. Rasûlullah (s.a.)» onların dış görünüşlerine bakarak özürlerini kabul etti, kendileri için istiğfarda bu-lunup kalplerindeki gerçek durumlarını Allah'a havale etti. O sırada Kâ'b b. Mâlik, Allah Rasûlü'ne (s.a.) geldi. Selâm ve rince Rasûlullah (s.a.) kızgın bir şekilde tebessüm edip: "Buraya gel!" dedi. Kâ'b şöyle anlatıyor: Gittim, önüne oturdum. Bana dedi ki: "Niçin geri kaldın?. Sen beni desteklemek üzere Aka be'de bîat etmemiş miydin?*' "Evet. Allah'a yemin olsun ki ben, şu anda senden başka kimin yanına otursam ileri süreceğim mazeretlerle onu ikna edip gazabından kurtulacağımı zannederim. Çünkü münakaşa etmeyi bilir...

Yüzlerce Kitap Ve Makale Oku İndir

Yüzlerce txt formatında Kitap ve makale indir Yüzlerce pdf formatında Kitap ve makale indir Chm formatında Kitap ve makale indir Hadis kitapları oku indir Arapça ders notları oku indir Epub formatında kitap ve makale oku indir