Selamun aleykum ve rahmetullah
Malum, üç aylar diye halk arasında konuşulan Recep ayının ilk günlerindeyiz. Her sene olduğu gibi bu sene de bu ilk günlerde konuşulan ilk hadis Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem'e nisbet edilen Enes Bin Malik'ten rivayet edilen Resulullah sallallahu aleyhi ve sellemin Recep ayı girdiğinde "Allah'ım Recep ve Şaban'ı bize mübarek kıl ve bizi Ramazan'a ulaştır." diye dua ettiği şeklindeki hadistir.
Bu hadis hakkında hadis alimlerinin verdiği hükümleri beyan etmeye çalışacağım:
1. Hadisi İmam Ahmed bin Hanbel rahimehullah Musnedinde 1. cilt 259. sayfada 2346 nolu hadis olarak rivayet etmiş. İmam Ahmet Şakir Hadis hakkında isnadi Zayıftır demiştir.
2. İmam Beyhaki Fedailul Evkat isimli kitabının 15. sayfasında hadisi rivayet etmiş ve kaviy/kuvvetli değildir demiştir.
3. İmam Zehebi Letaiful Mearic isimli kitabında 233. sayfada rivayet etmiş ve isnadında zayıflık var demiştir.
4. İbni Hacer Askalani Tebyinül Aceb isimli kitabında rivayet etmiş ve zayıf olduğunu söylemiştir.
5. İmam Suyuti Camiu's Sağir isimli kitabında 6660 numara ile hadisi rivayet etmiş ve bu kitabın zayıfların çıkartan İmam Elbani hadisin zayıf olduğunu söylemiştir.
6. İmam Nevevi el Ezkar isimli kitabında 245 numarayla hadisi rivayet etmiş ve isnadında zayıflık var demiştir.
Bu hadis "üç aylar" diye isimlendirilen ve Ramazan öncesindeki Recep ve Şaban'ı bunlarda Bereket olduğu iddiasını kuvvetlendirmek için kullanılan hadislerdendir.
Bu iki ay diğer aylardan daha faziletli değildir. Bu iki ayda bulunan ve mübarek olduğu iddia edilen ve Kandil geceleri diye isimlendirilen geceler, hakkında sahih nas bulunmayan uydurma hadislerden elde edilen fıkıhla değerlendirmeye çalışan gecelerdir.
Dinimize din düşmanları tarafından girdirilen veya daha yumuşak ifadeyle insanların gafletini gidermek maksadıyla uydurulmuş hadisler kanalıyla dine sokulan bu bidatlardan sakınmak gerekir.
Bidatların çokca kişiler tarafından uygulanıyor olması onların lehine bir delil olmaz.
"Çok ibadet yapmak zararlı değildir" diyerek dinde olmayan işleri ibadet sınıfına sokmak Müslümanların harcı değildir, aksine Allah'a ve Rasulüne eksiklik ithamı olduğu için çok tehlikelidir. Çünkü Allah ve Resulü unutkan veya ihmalkâr değildir.
Allah'ın dininde kaynak yani başvurulan mercii akıl değildir, olamaz. Aksine dinde kaynak Allah'ın Kitabı, sonra Resul'ünün sünneti, sonra da sahabe-i Kiram başta olmak üzere Selef'in icması ve fetvasıdır.
Rasulümüz Sallallahu Aleyhi ve sellem bizlere öyle geniş kapsamlı ibadetler öğretmiş ve tavsiye etmiştir ki bunları araştırıp uygulamak isteyen kimseye yeter de artar bile, hatta güç yetiremez.
Allah Ümmeti Muhammed ile beraber bizleri Kur'an ve sahih sünnet çizgisinden ayrılmayan muttaki kullarından eylesin.
Cengiz ELİBOL
Yorumlar
Yorum Gönder