Ana içeriğe atla

Kulaktan kılları ateşle aldırmanın hükmü

Kulaktan kılları ateşle aldırmanın hükmü

Vücut kılları vücuda bağlı olduğu halde onları yakarak yok etmenin hükmü nedir? Eşimi kulak kıllarını ateşle aldığını gördüm zira bir defasında kılları yaktıktan sonra kulaklarından biri kanadı, bunun Allah tarafından bir ceza olduğundan korktum. Bu konuda bilgi verir misiniz?

Cevap:

Allah’a hamd olsun,

Şeriat insan vücudunda hangi kılları alacağını ve hangisinin alınması haram olduğunu belirtmiştir. Ancak bir takım kıllar hakkında bilgi vermemiştir. Bunlardan biride kulak kıllarıdır. Bu tür kılları almak Şeriatın kurallarında olduğu gibi asıl olarak mübah olmasıdır.

Şeyh İbn Useymin Rahimehullah el ve ayak kıllarını aldırma hakkında konuşurken şöyle dedi: “Eğer aşırı derecede çoksa onu almak caizdir çünkü görünümü çirkindir. Ancak normal düzeyde ise bir takım alimler bunu almak caiz olmadığını söylemişlerdir. nitekim bu Allah’ın yarattığını değiştirmektir. Bazıları ise: Allah’ın bahsetmediği konulardan olduğunu söylemişlerdir. Böylece almak caizdir demişlerdir.

Rasulullah sallallahu aleyhi vesellem şöyle buyurmuştur: “ Allah’ın bahsetmediği şeyler affedilir.” Yani vacip değil haram da değil.

Kıllar üç türdür:

Birincisi: şeriat, alınmasını haram gördüğü kıllar.

İkincisi: alınmasında delil olan kıllar.

Üçüncüsü: şeriatta bahsi geçmeyen kıllar.

Şeriatta alınması haram olan kıllar; bu kıllar kesinlikle alınmaz. Örnek erkeğin sakalı gibi, aynı şekilde erkek ve kadın için kaşları aldırmak ta haramdır.

Şeriatın alınmasını talep ettiği kıllar ise alınması gerekir: koltuk altı ve kasıklarda bulunan kıllar aynı şekilde erkek bıyığı da alınması gereken kıllardandır.

Şeriatta bahsi geçmeyen kıllar ise affedilir. Çünkü yüce Allah alınmasını isteseydi bunu emrederdi, kalmasını isteseydi kalmasını emrederdi. Ancak bu konuda bir şeyin söylenmemesi insanın seçimine bırakılmış olduğunu gösterir. İster alır ister bırakır. Muvaffakiyet Allah’tandır. Mecmu fetava ibn useymin 11/134

İkincisi: şeriat, vücuttan alınması gereken kıllar için belirli bir yöntem sınırlandırılmamıştır. Özellikle bahsi geçmeyen durumlar için, zararı olmadığı takdirde her hangi bir yöntemle alırsa caizdir. Aksi durumda bundan engellenir.

Bunun üzerine hafif bir ateşle ustaca kulak kıllarını alabilen kimse için her hangi bir sakınca yoktur.

Ancak ateşle alındığında bir zarardan korkarsa ve bu konuda deneyimli değilse bu yöntem ona caiz olmaz ve zararı olmayan başka bir yöntemle alabilir.

Ebi said el Hudri Radiyallahu anhu’dan rivayet edildiğine göre Rasulullah sallallahu aleyhi vesellem şöyle buyurmuştur: “ Zarar verme ve zarar görme yoktur” Hakim. 2/57-58  isnadı Muslim şartına göre sahihtir demiştir. Elbani tashih etmiştir. 1/498

En doğrusunu bilen Allah’tır.

İslam Soru-Cevap Sitesi

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Eşlerin aile içi sırları ifşa etmeleri ve bu konudaki kriterler

Allah’a hamd olsun, Şüphesiz eşler arasında olan cinsel ilişkinin sırlarını ifşa etmek, yasaklanmıştır. Zira Ebu Said el Hudri Radiyallahu anhu’dan rivayet edildiğine göre Rasulullah Sallallahu aleyhi vesellem şöyle demiştir: “Kıyamet gününde Allah katında insanların en şerlisi; eşi ile birlikte yaşadığı cinsel ilişkiyi ifşa edendir” Muslim/1437                          İmam Nevevi Rahimehullah şöyle dedi: Bu hadisten anlaşıldığına göre; insanın kendi eşiyle meydana gelen cinsel ilişkiyi, ilişki detaylarını, eşler arasında meydana gelen eylem, söz vb. davranışları ifşa etmek caiz değildir. Muslim sahihi şerhi 9/10 Ancak konu hakkında şer’i bir hükmü açıklamak, eşler arasında ki tartışmayı sonlandırmak vb. amaçlar için açıklamak caizdir. Bununla birlikle söz konusu eylemi ima ederek açıklamak mümkünse daha evladır. Detaya girmeden genelleme ve umumi...

Tebük Seferinden Geri Kalanlar:

Tebük Seferinden Geri Kalanlar: Hz. Peygamber (s.a.) Medine'ye girince, ilk önce Mescide gidip orada iki rekât namaz kıldı. Sonra herkesle beraber oturdu. Tebük seferine gitme yip geri kalan seksen küsur kişi Rasûlullah'a (s.a.) gelip mazeretlerini arzet - meye ve özürlerini yemin ederek teyide başladılar. Rasûlullah (s.a.)» onların dış görünüşlerine bakarak özürlerini kabul etti, kendileri için istiğfarda bu-lunup kalplerindeki gerçek durumlarını Allah'a havale etti. O sırada Kâ'b b. Mâlik, Allah Rasûlü'ne (s.a.) geldi. Selâm ve rince Rasûlullah (s.a.) kızgın bir şekilde tebessüm edip: "Buraya gel!" dedi. Kâ'b şöyle anlatıyor: Gittim, önüne oturdum. Bana dedi ki: "Niçin geri kaldın?. Sen beni desteklemek üzere Aka be'de bîat etmemiş miydin?*' "Evet. Allah'a yemin olsun ki ben, şu anda senden başka kimin yanına otursam ileri süreceğim mazeretlerle onu ikna edip gazabından kurtulacağımı zannederim. Çünkü münakaşa etmeyi bilir...

Yüzlerce Kitap Ve Makale Oku İndir

Yüzlerce txt formatında Kitap ve makale indir Yüzlerce pdf formatında Kitap ve makale indir Chm formatında Kitap ve makale indir Hadis kitapları oku indir Arapça ders notları oku indir Epub formatında kitap ve makale oku indir